söndag 29 maj 2011

Söndag kväll

Vad konstigt det känns att inte behöva packa idag. Jag har packat väskan sa gott som varje söndag de senaste tva manaderna. Men nu är det slut pa det. Imorrn ska jag aka till jobbet, till vart kontor. Inte till Stockholm. Inget mer Stockholm för mig. Vad jag vet i alla fall.

Vi far hoppas att allt är klart nu och att vi kommer fixa det fin fint.

Fast jag är nervös, jäkligt nervös. Försöker intala mig själv att "detta fixar du". Men en del av mig har redan börjat fundera pa att söka ett annat jobb, ifall att det nu inte skulle funka. Ah jag tänker för mycket. Bättre att köra pa och inte tänka sa mycket. Skiter det sig sa är det inte hela världen. Det finns alltid nat annat man kan göra.

Hoppas att ni haft en fin söndag. Här har det varit rätt lugnt. Vi har varit ut pa en promenad, gick till stationen och köpte mig en manadsbiljett till tag och buss. Sen köpte vi glass...det var hur gott som helst. Valde en kula banan och en kula after eight. Ljuvligt. Dock inte riktigt LCHF...men som sagt, imorrn gäller det! Da ska de sista kilona bort. Ja inte direkt imorrn haha, men med start imorrn.

Jag hoppas att fler hittar till denna blogg snart...ifall det är sa att jag inte kommer komma in pa blogg.se bloggen nat mer... Fattar inte vad som är fel där alltsa. Andra kommer ju in pa sina bloggar. Fuskigt! Why me?!

Ikväll har vi ätit smaskig middag: köttfärslimpa med gräddsas, brysselkal och lite vitkalssallad. DET var i alla fall helt ok LCHF mat :) Alltid nat.

Nu ska jag fortsätta läsa bloggar och sen sa blir det att samla ihop alla grejer som ska med imorrn, innan man lägger sig. Fick ju dra med mig en extra laptop fran Stockholm...sa jag hade bade min egna och jobbets. Det vart lite tungt. Men imorrn ska den med till jobbet och sen far den ligga där. Kommer inte ta med den hem om jag inte maste. Men vem vill jobba hemma pa kvällarna? Inte jag!

Ha en fortsatt fin söndagkväll sa aterkommer jag senast imorrn kväll, med en update om hur första dagen här hemma gatt....katastrof eller inte? We'll see.

Ute pa battur , "Under Stockholms broar"

2 kommentarer:

  1. De batturerna är underbarast när vädret är fint, men ok annars ocksa, man ser sa mkt fint! Ha det bra hemma nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Klart att du fixar nya jobbet. Kommer att gå utmärkt! Kram Kikan

    SvaraRadera