torsdag 2 juni 2011

Tartbak, klänning, bröllop och funderingar

Hej svejs! 

Nu sitter jag här mätt i magen. Precis ätit middag. Det blev grillat idag, fast pa elgrill. Funkar det med. At köttbitar med kryddsmör och korv med chilimayo, plus lite fetaost vid sidan av. Smaskens! Blev korv över till mig att ta med till jobbet imorrn, plus att jag ska ta med oopsies som jag bakat under kvällen. Denna gang blev de inte sa megastora som sist.

Har ingen lust att jobba imorrn...men det är som det är. Bara att bita ihop och jobba. Hoppas det inte blir för mycket tjat om det ena eller andra... Bara en dag i alla fall, sen helg! Skönt!

Imorrn kväll när jag kommer hem fran jobbet sa maste jag ställa mig och baka tartbotten och förbereda marsipanen och sa. Pa lördag förmiddag far jag ta och fixa färdigt tartan. Hoppas det funkar med marsipanen (sambon fick nämligen bara tag pa ramassa, som man maste blanda med florsocker för att fa "riktig" marsipan, hoppas bara den gar att kavla ut och sa...), annars har jag en backupplan som innefattar en gräddtarta med frukt. Sa det blir nog bra i vilket fall som helst.

Ska bli kul att ga pa bröllop pa lördag :) Fast jag oroar mig fortfarande för klädseln. Det ÄR väl ok att ha en tunn vit blus över klänningen, sa länge det bara är det som är vitt? Eller? Alla jag fragat hittills har sagt att det är ok. Har även vita skor, med en liten träklack. Naja, det kommer bli bra. Sen har de även skrivit i inbjudan att det är valfri klädsel och pa skoj att om de vägrar prata med en under kvällen sa betyder det att man klätt sig för fint. Sa nu nojar jag mig över det ocksa...typiskt mig!

Men JAG tycker i alla fall att klänning pa bröllop är helt normalt att bära. Bara att jag aldrig burit det pa bröllop innan, just för att jag inte varit en klänningsmänniska, eller helt enkelt för att jag inte trivts i klänning.

Nu ska jag fortsätta läsa nagra bloggar och sedan kolla vad jag ska ha pa mig imorrn pa jobb. Sen är det dags för sängen igen... Ska umgas lite med sambon ocksa innan vi lägger oss.

Hoppas ni haft en fin Kristi Himmelsfärdsdag, so far, och att ni far en fin kväll och en fin fredag. Om vi inte hörs nat mer idag alltsa. Kanske att jag lägger ut nagot tidsinställt inför morgondagen. Kommer in och bloggar imorrn kväll när tartbotten star i ugnen annars. Kram pa er! :)

2 kommentarer:

  1. Det låter helt ok med en vit blus över klänningen tycker jag, så länge du inte klär dig helt i vitt som bruden. Nu för tiden är det ju inte så himla strikt heller, men jag skulle aldrig ta på mig helvitt, annars funkar ju det mesta, du kommer vara jättefin! Bild kanske?=)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker det later fint med det du tänker ha pa dig, och det där med vitt är ju för att man inte ska konkurrera med bruden tror jag sa det är ju ingen fara :) Ha det fint, kram!!

    SvaraRadera